• Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

שיטת לימוד אנגלית

האם קיימת שיטה ללימוד אנגלית? זאת שאלה שנשאלת שוב ושוב. שהרי אם קיימת שיטה כזאת, מדוע לא להשתמש בה ולתת אפשרות למאות מיליוני אנשים בעולם שרוצים לדעת את השפה, ללמוד אותה ולדעת אותה לשימוש יום יומי.
האמת היא שאין שיטה שיכולה להתגבר על המגבלות האנושיות של לימוד שפה. המגבלה העיקרית כמובן היא הזמן שלוקח לשרש ולו גם מילה אחת והנה בשפה יש כ50,000 מילים שהאנגלי הממוצע שולט ויודע.

המצב הזה של ללמוד וללמוד ואז לשכוח ולשכוח זה מצב ידוע ומוכר כמעט לכל אחד שרוצה לשלוט בשפה. "הרי למדתי את המילה הזאת להכתבה שנה שעברה והוצאתי 100, אז איך זה אני לא זוכר אותה" זו אחת האמירות הבסיסיות של עוד אדם מתוסכל, שניסה כל כך, שרצה כל כך, אך נכשל שוב ושוב.

 

כיצד בכל זאת לומדים את השפה האנגלית. קודם כל משלימים אם זה שזהו תהליך ארוך , עקבי שלוקח הרבה זמן. לאחר שמשלימים אם זה רק אז

אפשר לדבר על הדרך שבה אנו ב"אודי" מלמדים את השפה האנגלית.

? מה מייחד את הדרך שבה ב"אודי" מלמדים אנגלית

 

התשובה היא הליך! התשובה היא עקביות!

ההליך אצלנו ב"אודי" מבוסס על לימוד הדרגתי של השפה לאורך תקופות זמן ארוכות. נכון, זה לא נשמע מבטיח שהרי תלמידים רוצים ללמוד היום ולדעת מחר. לצערי, יש כאלו המבטיחים להם שזה אפשרי, שזה ישים, שיש להם בדיוק את השיטה על מנת לגרום לזה להתרחש. כמובן שתלמידים שנרשמים "לשיטה" כזאת, מגלים די מהר שזה לא בדיוק כך. הם מתאכזבים ומגיעים למסקנה הלא נכונה "אני אף פעם לא ידע אנגלית" המשמעות של ההצהרה הזאת ש"אני" התלמיד, אצלי הבעיה ולא אצל זה שהבטיח לי משהו שאי אפשר לקיים.

אצלנו ב"אודי" הלימוד ההדרגתי מבוסס על עבודה קשה והדרכה נכונה. אצלנו לומדים בקצב של עקב בעקבות אגודל, יחד עם זאת, "שטח" שכיסינו הוא שטח שנשאר של התלמיד לעולם ועד.


ההליך והעקביות חורטים את המידע אצל התלמיד, כי הקצביים הם קצביים המתאימים לקליטה האנושית ולא מייצרים עומס על המוח האנושי עד כדי קריסה של כל מה שהצטבר בו ופליטה של המידע החוצה, כך שלא יוכל לשמש את התלמיד יותר.


האמרה "תפסת מרובה לא תפסת" היא האמרה המתארת קצביים לא ריאליים של למידה והכל על מנת לייצר רושם של שיטה שבפועל לא קיימת שהרי המוח האנושי מחייב קצב מתאים וכל קצב גבוה יותר יגרום לו לקרוס ולפלוט את המידע החוצה במקום לשמר ולאגור ולהיות חלק בלתי נפרד מיכולות התלמיד לשימוש מתמיד וככל שיחפוץ בעתיד.