• Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

התאמת תכנים על פי רמת לימוד

לכל תלמיד רמה נוכחית של אנגלית המאפיינת רק אותו והשייכת רק לו. על מנת לדעת את רמת התלמיד יש קודם כל לבדוק את אוצר המילים הנוכחי שלו. שהרי אוצר המילים הינו החלק הנרכש החשוב ביותר של השפה ויחד עם זה הוא מותנה זמן, לאמר לוקח זמן רב לאגור אותו.
לאחר שאנחנו ב"אודי" יודעים את אוצר המילים של התלמיד, אנחנו בודקים את יכולת המימוש שלה בהבנת הנקרא. האם כאשר המילים באים לכדי משמעות מעשית של סיפור או של תרחיש, יודע התלמיד להבדיל בין משמעויות שונות של אותה מילה, או האם הוא יודע משמעות של ביטויים שהיא שונה ממשמעות כל מילה באופן נפרד.

האם הוא מצליח להבין באמת את כוונת המחבר? האם הוא מצליח להפיק תועלת השכלתית מהמאמר שזה אתה קרא? מה הופנם? מה לא? כל זה חשוב, שהרי ככל שהקריאה יותר שוטפת, רמת ההבנה הכללית עולה בהתאם.


החלק האחרון זה הכתיבה. הכתיבה מאפיינת את כל מרכיבי השפה" כללי הדקדוק, התחביר, אוצר המילים והיכולת לנצל את כל אלו על מנת לבטא רעיון או מחשבה או אפילו לכתוב סיפור קצר.


הרבה מאוד תלמידים כבר "נעצרים" בשלב אוצר המילים, כבר שם רואים את הפערים. אחרים בשלב הבנת הנקרא, אלו שמגיעים להערכת הכתיבה לאחר שצלחו את שני השלבים הראשונים, אלו כבר תלמידים עם ארגז כלים לא מבוטל ויחד עם זאת עדיין ארוכה הדרך עבורם לידיעת השפה ברמת שפת אם.


הכלל ב"אודי" אז יש לך 100 בהקבצה א' בכיתה ט, עכשיו האם זה אומר שתסתדר באנגליה בכיתה ט"? ובכן זה הוא הפער האמיתי, כך שהעבודה היא תמיד רבה וב-"אודי" יש עבודה לכולם!


*בכיתות לימוד ההבחנה נעשית על פי אותם שלבים אינדיבידואלית לכל תלמיד. שיטת הלימוד כאן תהיה מהרמה הנמוכה כלפי מעלה, כאשר הקצב של התלמידים החזקים יותר, יאפשר להם מהר מאוד להתקדם לעבר רמה מאתגרת יותר בעוד התלמידים שהחלו מאחור יסגרו פערים על פי הקצב האישי שלהם וללא הפרעות רקע מאלו המתקדמים יותר.